In het kader van gezond & verantwoord, probeer ik de laatste tijd om (onder andere) meer groente te eten. In groente zitten zoveel voedingsstoffen die we niet kunnen missen. Dit is echt een reden om ook bij het ontbijt en lunch ‘groen’ toe te voegen. Denk bijvoorbeeld aan een ontbijtsmoothie met oa. spinazie en avocado, of een gemengde salade als lunch. Het is makkelijker dan je misschien denkt om minder verantwoorde ingrediënten (zoals zetmeel in oa. aardappels en pasta) te vervangen met groente. Daarom hoop ik je wat te kunnen inspireren met wat ikzelf zoal klaar maak of tegen kom.

Gisteren moest ik een beetje improviseren voor mijn avondmaaltijd en toen ik uiteindelijk naar het resultaat op mijn bord keek, zag ik alleen maar groente. Maar dan wel in verschillende vormen…

IMG_1 (3)

Zo lag er gisteren op mijn bord: bloemkoolcouscous met geroosterde zonnebloempitjes (i.p.v. pasta of gewone couscous, maar kan ook gezien worden als een soort salade), falafel van doperwten (i.p.v. vlees of vis) en in de oven gegaarde pompoensnippers met Provençaalse kruiden (i.p.v. aardappels). Daarbij had ik nog een portie Baba Ganoush (dus gewoon aubergine!), waarvan ik het recept onlangs gepost heb.

Dat ik uiteindelijk alleen maar groente at, was niet specifiek beoogd. Zoals gezegd: ik heb wat staan improviseren en daar kwam dit uit. Het smaakte echt heerlijk!

Vanavond eet ik nog een keer de bloemkoolcouscous en daarbij kip tandoori (volgens recept van Foodblog Oh My Foodness). Morgen maak ik een puree met rode bietjes en knolselderij, gegratineerde champignons en wat gerookte zalm. Voor zover mijn planning voor de avondmaaltijden. Ik zal binnenkort ook wat recept-ideeën posten voor het ontbijt en de lunch.

 

Geef een antwoord

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.

Deze site gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.